DET HÄR ÄR INTE OKEJ

Sitter i två tröjor och en filt och dricker varmt varmt te, men fryser ändå. Har 19 grader i lägenheten, det SKA vara 21,5 enligt min hyresvärd. Fick en termometer som skulle bevisa att det visst är 21,5 grader, plus minus en halv grad. Nu är det alltså 2,5 grad kallare än det ska vara, och jävlar vilken skillnad det gör alltså. 
 
Idag började vi nya kursen. På schemat var omvårdnad vid hjärtsjukdomar och teoretisk genomgång av sondnedsättning. Sen missade jag ju lite på förmiddagen så jag kollade igenom en del av det ikväll. Mycket är uppenbart och sånt som vi redan gått igenom, så det känns värt att jag stannade hemma och fick sova lite till. Känns som att det kommer bli en rolig kurs, men med jäkligt många moment. Det är examinationer, KTC, praktik, inlämningar och tentor hit och dit... Kommer ha fullt upp med andra ord! Men uppskattar verkligen att jag har hittat min grej. Fina grejer. 
 
Allmänt | |
Upp